SBS Broadcasting heeft de vormgeving van zijn jongerenzender een update gegeven. In de bumpers die te zien zijn bij Veronica wordt nu meer lichtblauw en wit gebruikt en ook is er minder ruimte voor schaduw.
De nieuwe vormgeving 21 februari vanaf 18:00 live gegaan. SBS heeft dit vrijwel onaangekondigd uitgevoerd. Enkel via de Facebook-pagina van Veronica werd het aangekondigd. In de nieuwe bumpers van de zender wordt de nadruk ook meer gelegd op sociale media. Bij elke aankondiging van een serie of film wordt er de laatste 3 seconden gelinkt naar de Facebook-pagina van de zender. Er is minder in de nieuwe vormgeving minder ruimte gemaakt voor schaduwen en donkere kleuren. Lichtblauw en wit wordt nu egaal weergeven. Er is veel gebruik gemaakt van balken, zo zijn deze nu constant boven in beeld zichtbaar met daarop duidelijke informatie over het weergegeven programma. Ook de nieuwe typografie is meer van deze tijd. Groot, duidelijk en egaal. De nieuwe vormgeving is een verbetering, de zender heeft ermee aan dat Veronica ook buiten televisie verbinding wil legen. Via Facebook dus maar ook via het nieuwe V-land festival van de zender.
Bekijk de nieuwe vormgeving via ons kanaal
Reactie plaatsen
Reacties