Prijsvraag Brandvision op Youtube

Prijsvraag! Win je eigen talkshow intro! Uit hoeveel tunes bestaat de collectie van Brandvision? Bekijk voor de voorwaarden de video.

Nadat IdentFile met een soortgelijke actie kwam komt nu ook Brandvision met een intro-prijs. Via een actie in een video op ons youtube kanaal is het mogelijk om de intro van Jinek [late-night] met jouw eigen naam erin te winnen! Jouw eigen gekozen naam zal dan centraal staan in de intro. Het enigste wat je hiervoor hoeft te doen is antwoord te geven op de volgende vraag:

Uit hoeveel tunes bestaat de collectie van Brandvision?

Bekijk voor de voorwaarden de video

Lees meer »

Nieuwe vormgeving voor Veronica

SBS Broadcasting heeft de vormgeving van zijn jongerenzender een update gegeven. In de bumpers die te zien zijn bij Veronica wordt nu meer lichtblauw en wit gebruikt en ook is er minder ruimte voor schaduw.

De nieuwe vormgeving 21 februari vanaf 18:00 live gegaan.  SBS heeft dit vrijwel onaangekondigd uitgevoerd. Enkel via de Facebook-pagina van Veronica werd het aangekondigd. In de nieuwe bumpers van de zender wordt de nadruk ook meer gelegd op sociale media. Bij elke aankondiging van een serie of film wordt er de laatste 3 seconden gelinkt naar de Facebook-pagina van de zender. Er is minder in de nieuwe vormgeving minder ruimte gemaakt voor schaduwen en donkere kleuren. Lichtblauw en wit wordt nu egaal weergeven. Er is veel gebruik gemaakt van balken, zo zijn deze nu constant boven in beeld zichtbaar met daarop duidelijke informatie over het weergegeven programma. Ook de nieuwe typografie is meer van deze tijd. Groot, duidelijk en egaal. De nieuwe vormgeving is een verbetering, de zender heeft ermee aan dat Veronica ook buiten televisie verbinding wil legen. Via Facebook dus maar ook via het nieuwe V-land festival van de zender.

Bekijk de nieuwe vormgeving via ons kanaal

Lees meer »

Omroep Powned richt zich op studio programma.

De kleine omroep Powned richt zich compleet op het nieuwe programma Studio Powned. Het bevat de mentaliteit van andere Powned programma's en wil dat met dit nieuwe programma ook doorzetten. Het is elke donderdag rond 21:00 te zien op NPO3.

Het programma is de opvolging van Pownews dat er vorig jaar mee stopte. Het programma heeft behalve gasten en publiek ook een journalistieke studio met een panorama foto van Rotterdam. Dit totaal plaatje past goed bij de onderwerpen, al willen die soms tegenvallen. Of Rutger Castricum een goede presentator is voor het programma is ook maar de vraag, zijn kracht komt waarschijnlijk het beste naar voren op straat en bij de Tweede kamer. Het programma bestaat voor een groot gedeelte uit fragmenten met die uitstraling die we kennen van Pownews. Powned wil met dit nieuwe programma zijn imago verduidelijken en recht door alle journalistieke normen en waarden gaan.

 

Bekijk de vormgeving 

Lees meer »

HVNL en Shownieuws onderdrukken Piets Weer

Bij de rebranding van de SBS6 nieuwsprogramma is behalve het uiterlijk ook wat programmering veranderd. Met Piets Weer is de afgelopen jaren al veel geschoven: voor Shownieuws, na shownieuws. Sinds begin deze maand wordt het weer-programma van Piet Paulusma tussen de late edities van Hart van Nederland en Shownieuws gepropt door middel van een 1-minuut durende editie. Lees meer >

 

Voorheen kwam Piet met 3 edities op een avond, waarin uitgelicht werd naar de laatste editie om 22:50. Sinds de rebranding is daar nog een bijgekomen. Om 22:50 tussen HVNL en Shownieuws in krijgt Piets 1 minuut om kijkers te trekken naar zijn laatste lange editie van de avond die nu om 22:30 is na Shownieuws. SBS6 wil geen kijkers verliezen tussen HVNL en Shownieuws en daarom is hiervoor gekozen. Veder wordt ook Piet gepromoot voor zijn editie, maar dat is toch echt te laat en daar blijven de meeste kijkers niet voor wakker.


Piets Weer zendt dus nu 4 keer per avond uit:
- Om 18:00 Korte editie tussen de reclames
- Om 19:20 Korte editie na de vroege editie van Hart van nederland
- Om 22:50 Korte editie tussen de late edities van HVNL en Shownieuws in
- Om 23:30 Lange editie na de late editie van Shownieuws.

Opzich heeft SBS6 het niet verkeerd aangepakt. De zender zendt nu bijna 1 uur uit zonder reclame. Wel wordt Piet Paulusma in zijn 1-minuut-editie omringt door opvallende Shownieuws-banners die de kijkers moet laten hangen bij de zender.

Bekijk de video

Lees meer »

Intro Gouden Bergen niet veel soeps

SBS6 is afgelopen woensdag begonnen met een nieuwe dramaserie: Gouden Bergen. Deze serie (gemaakt door de makers van Gooische Vrouwen en Divorce) gaat over verschillende rijke gezinnen die het niet gemakkelijk hebben. Lees meer >

De serie krijgt maar 2 afleveringen op SBS6. De zender is bang voor een flop. Na succes wordt de serie verlengt tot 10 afleveringen. De intro van de nieuwe dramaserie heeft niet veel aandacht gekregen. Het zijn slechts enkele beelden uit de serie met daarbij naam van de speler en het personage. Daarover heen is P!NK geplakt dat So What zingt. Dit samen geeft geen mooi geheel. Waarom alleen de vrouwen uit de serie een plekje krijgen in de intro is een raadsel. Ze zijn niet heel veel meer dan de mannen te zien. Waarschijnlijk willen de makers leunen op het succes van Gooische vrouwen.

Bekijk de intro van de serie

Lees meer »

Review SBS9: Nieuwe film zender!

Eind vorig jaar kondigde SBS Broadcasting aan dat ze in het nieuwe jaar een vierde zender zouden krijgen. Eerder werd er gesproken over een gokzender maar uiteindelijk werd duidelijk dat het een filmzender met een vrouwelijk profiel werd. Vorige week donderdag ging de zender van start. Wij van brandvision schrijven nu een review over SBS9. Lees meer >

SBS9 komt dagelijks om 20:30 met een film. Dagelijks wordt er een ander thema aangehouden, op bijvoorbeeld zaterdag is dat Actie. Daarnaast zendt het Amerikaanse series uit. Uiteraard worden deze onderbroken door commercials. De zender heeft de totale zendtijd voor haar programmering maar gebruikt maar vanaf 15:20. In het weekend wordt wel de hele dag gebruikt, dan zendt de zender in marathon o.a. SamenWonen, Huizenjacht en The biggest Loser Holland uit. Het zendt op werkdagen meestal uit tot 02:00, daarna volgt Astro TV en Tommy Teleshopping. SBS9 staat trouwens standaard niet op 9 staat maar bijvoorbeeld bij UPC op 23. Het logootje staat net als haar zusje Net5 rechts in beeld. Deze is transparant gemaakt. 


Review: Zaterdag 14:00 onlineDe afgelopen dagen heb ik elke dag een film gekeken bij SBS9. Mijn mening is ronduit positief. SBS heeft de zender een duidelijk filmprofiel gegeven, dit is o.a. in de bumpers te zien. Het transparant SBS9 logootje vindt ik iets te groot in beeld. Deze had kleine gemogen. Veder is het goed dat er bij de bump-in naar de reclame wordt aangegeven hoelang het duurt voordat de film verder gaat. Dit is meestal maar 2 minuten. Veder is de 'Elke dag een thema' werking een slimme zet. Zo weet de kijker elke avond waar hij aan toe is. 

Ik zie nog vele mogelijkheden in SBS9. Zo lijkt mij een familiefilm op de zaterdag- of zondagochtend geen slecht idee en zou een programma rondom de nieuwste films in de bioscoop ook wel leuk zijn. Het is en blijft een commerciële zender en daarom word momenteel de hele middag oude herhalingen uitgezonden van oude programma's als Huizenjacht. Tegen 19:00 krijgen we ook herhalingen van  nieuwe programma's als Gouden Bergen te zien. 

De naam SBS9 is eigenlijk onverklaarbaar. Al vrij snel werd het duidelijk dat zender geen plaats op nummer 9 zou krijgen. SBS kon zelf ook wel bedenken dat de kans op deze plek klein zou zijn. Toch is voor deze naam gekozen. Het logo heeft vanuit verschillende hoeken negativiteit ontvangen maar persoonlijk vind ik het wel wat hebben. De kleur paars matcht mooi met de andere 3 SBS zenders. Net5 heeft wel moeten wijken voor de nieuwe zender. Zij werd eerst gepresenteerd in licht-paars. Sinds het nieuwe jaar is Net5 in het groen te bewonderen. Kijkers hebben hier niet veel van gemerkt omdat het logootje op de TV transparant word weergegeven.

Binnenkort verwacht ik een App voor de zender, dit omdat Veroncia, Net5 en SBS6 deze al hebben.

Kortom, de zender is geen dure zet van SBS. Het heeft afgelopen week een piek van 136.000 bereikt en daar bleef het ook bij. De meeste films halen dagelijks de 50.000 kijkers niet. Volgens (voormalig) SBS-baas Remko van Westerloo scoort de zender wel boven verwachtingen. Momenteel heeft de zender 0,5% marktaandeel, ik wacht dat daar de komende maanden niet heel veel bijkomt. SBS9 is een interessante aanvullende zender maar het zal nooit met een groot succes komen. 

Bekijk de promo van de zender: https://www.youtube.com/watch?v=eyUzFYaV19o

Lees meer »

Hart van Nederland en Shownieuws vernieuwd!

Na de uitzending van Hart van Nederland om 19:00 vandaag kunnen we het met zekerheid zegen: Hart van Nederland en Shownieuws zijn (onaangekondigd) compleet vernieuwd! SBS6 wil hiermee de 2 programma's meer verbinden zodat ook Shownieuws van de kijkcijfers van HVNL kan profiteren.

Na de uitzending van Hart van Nederland om 19:00 vandaag kunnen we het met zekerheid zegen: Hart van Nederland en Shownieuws zijn (onaangekondigd) compleet vernieuwd! SBS6 wil hiermee de 2 programma's meer verbinden zodat ook Shownieuws van de kijkcijfers van HVNL kan profiteren.

Vanmiddag berichten we je over enkele foto's die door de rubrieken werden verspreid. Daarmee was het nog wel de vraag of ook de studio en de leaders van de programma's een make-over zouden krijgen. Dit werd na de HVNL uitzending om 19:00 en de uitzending van shownieuws om 19:20 bevestigd. In samenwerking met TVM Producties hebben we beelden online gezet die de complete rebranding nog even duidelijk maakt. Bekijk die hieronder. Verder zijn de website van de rubrieken nog niet van vormgeving veranderd, dit zal waarschijnlijk binnen enkele dagen gebeuren.

Het is duidelijk dat SBS terug wil naar het oude gevoel voor 2012. Zo word HVNL nu in de vroege en de late editie duo gepresenteerd. Veder staan er in de vormgeving van de programma's de gekleurde ringen centraal. Dit lijkt opvallend veel op de vormgeving van de NOS. De SBS programma's nemen hun oude symbool weer in gebruik. Hart van Nederland gebruikt haarlandicoon weer en Shownieuws neemt haar ster weer in gebruik. De muziek van beide programma's is zoals we die kennen uit 2012 maar er is nu een duidelijk hoorbare zwaardere deun onder gezet. Onder zelf en bekijk die video hieronder. Meer video's staan op het kanaal van TVM Producties.

Lees meer »

HVNL en Shownieuws moeten tegenwicht bieden aan RTL en NPO

SBS6 heeft het plan om vanaf januari met een 1,5 uur lang programma te komen dat moet concurreren met Pauw van NPO1 en Late Night van RTL4. Dat programma zal dan vanuit 1 studio van 22:30 tot 0:00 uitzenden. Hart van Nederland en Shownieuws zullen daarbij gekoppeld worden.

Sinds de laatste rebranding van Shownieuws en Hart van Nederlands in 2012 wordt er regelmatig aan de programma's gesleuteld. Ze werd bij HVNL de desk vervangen en de presentatie toch weer duo gedaan. Verder werd de een uur durende middageditie van Shownieuws na een paar maanden geschrapt, de vroege editie van show gekoppeld met Hart van Nederland en werden er verschillende naamwijzigingen doorgevoerd.

De vroege en late shownieuws edities zijn al enkele maanden stabiel. Hart van Nederland daar in tegen niet. De studio van het programma is verschoven naar een andere lokatie is het SBS gebouw. Hierdoor moet het programma het 10-meter langwerpige beeldscherm missen. De studio staat nu op de plek waar Show Vandaag voorheen vandaan kwam. Aan de opzet te zien is dit een noodstudio en is dit eerste wijziging voor het nieuwe SBS6 late-night programma.

Bij meer wijzigingen aan studio's e.d. zal ik dit aangeven.
Na verwachting zal SBS6 eind januari met het nieuwe programma komen.

Lees meer »